Monday, June 22, 2009

Niat JAHAT Dipatahkan



Pertama sekali, diucapkan tahniah dan terima kasih kepada ahli kejiranan yang sudi berkawal dengan sukarela sama ada mengikut jadual atau di waktu FREE.

Untuk makluman jiran-jiran sekalian, di atas kawalan-kawalan yang dilakukan itu maka beberapa cubaan JAHAT dapat dipatahkan seperti berikut:

  1. Ahad malam 14 Jun - Didapati sebuah kereta Myvi berwarna gelap dan OFF semua lampunya cuba memasuki kawasan kejiranan sekitar jam 4:00pagi. Bila menyedari wujudnya kawalan, kereta tersebut terus memecut laju keluar dari kawasan perumahan. Polis tiba lebih kurang 5 minit kemudian.

  2. Sabtu malam 20 Jun - Didapati sebuah kereta Honda Civic memasuk kejiranan sekitar jam 2:30pagi. Kereta tersebut yang menyedari kehadiran ahli rondaan, terus memecut laju meninggalkan kejiranan. Polis tiba sejurus kemudian dan tidak lama selepas itu mendapat laporan Ahli Kejiranan Presint 14E melaporkan hal yang sama. Kereta tersebut terakhir dikesan di kejiranan Presint 18.

Setakat ini, dipercayai kereta-kereta tersebut masuk untuk memerhati keadaan mengizinkan atau tidak untuk mereka melakukan sesuai (yang dianggap JAHAT - seperti pecah rumah atau kereta).

Diminta sokongan ahli-ahli kejiranan untuk terus komited menjaga keselamatan keluarga masing-masing dan kawan-kawan.

Fikirlah, dikala anda sedang lena tidur... ada yang sedang berjaga untuk memastikan keselamatan anda.

No comments:

Post a Comment